mandag den 21. april 2014

Mixed media kort

Til bloggen hos Picturing the World, bloggede jeg sidst dette indlæg med kort lavet med modellingpaste, mist og gelatos.

Jeg deltager på et on line kursus hos Studio Calico, hvor jeg både får lært nyt og genopfrisket gammelt, og det affødte dette kort.


Min base er et stykke hvidt karton i størrelsen 9,7 x 9,7 cm, som jeg har dækket med hvid gesso. Jeg har ikke kommet gesso helt ude langs kanten og det gør, at når jeg bruger mine gelatos, så bliver farven mere intens der, hvor der ikke er gesso.


Da gessoen var tør limede jeg en doily på og så kom jeg modelling paste på, først gennem en maske med cirkler og så gennem en maske med bogstaver. Da modelling pasten var tør sprayede jeg med grøn og blå mist.

Langs kanten af papiret, også lidt ind på gessoen, tegnede jeg med en turkis gelato og tværede den ud med min finger. Til sidst mattede jeg mit kort på en sort baggrund i 10x10 cm, tegnede langs kanterne med en sort pen og kom lidt pynt på.


Jeg lavede i alt fire baggrunde, nu jeg havde tingene fremme.


Håber du har haft en god påske :o)

Ingen kommentarer: